Program 2017

Tors 9/3              Årsmöte i Sockenstugan kl 18:30. Årsmötesförhandlingar, Ulrik från Styragårdens trädgård, fika och lotterier.

Mån 3/4              Ordförande i Svenska Dahliasällskapet Olof Ekblad kommer till Johanneskyrka, Värnamo

kl 19,00 Samverkan mellan Rydaholm och Värnamo Trädgårdsföreningar. Fika och entré 60 kr.

Tis 25/4               Vårstädning av Rikas Hörna kl 17:00. Välkommen till en stunds samvaro och trädgårdspyssel, föreningen bjuder på fika. Örtagården i Horda vårstädas samtidigt som Hembygdsföreningen

Ons 17/5            Trädgårdsbesök i Rydaholm 18.00. Hos Annica Thorén (Västra vägen 5) som förvandlar sin trädgård med hjälp av trädgårdsdesigner Fia Sjögren.

Mån 29/5           Växtbytardag i Rikas Hörna kl 18:00. Tag med perenner eller överskott från frösådden.

Tis 6/6                 Hembygdsfest i Horda, föreningen finns representerad. Se annons.

Sön 18/6             Sommarresa till Borås trakten.  Mer information framöver via hemsida och anslag.

Tis 22/8               Trädgårdsbesök i Värnamo. Arrangeras tillsammans med Ljungbys och Värnamos Trädgårdsföreningar. Medtag egen fikakorg.

Ons 6/9               Trädgårdsbesök i Rydaholm kl 18.00. Vi gör ett återbesök hos Annica Thorén (Västra vägen 5) samt någon annan trädgård.

September         Trädgårdskväll i Värnamo  med Peter Bengtsson. Känd från trädgårdskampen i TV. Samverkan mellan Rydaholm och Värnamo trädgårdsföreningar. (Datum och plats ej bestämt än information via hemsida och anslag)

Lör 7/10             Rydaholms dagen, föreningen har försäljning av egentillverkade trädgårdsprydnader samt pumpor. Kontakta någon i styrelsen om du är intresserad av att hjälpa till.

Ons 11/10          Höststädning av Rikas Hörna kl 17:00. Välkommen till en stunds samvaro och trädgårdspyssel, föreningen bjuder på fika. Örtagården i Horda höststädas samtidigt som Hembygdsföreningen höststädar Hembygdsgården.

Ons 25/10          Höstträff med Annica Christensen, skribent i allt om trädgård. Trädgård – en lisa för själen. Hur hämtar man kraft i trädgården och vad är det som gör att man mår så bra där? Samt Trädgård i kruka - vad odlar man året om. 18.00 församlingshemmet. Samverkan mellan Rydaholm och Värnamo Trädgårdsföreningar. Förfriskning och entré 60 kr.

Även i år prövar vi att ha "Skötselkvällar i Rikas Hörna", har man tillfälle och lust att hjälpa till träffas vi kl.18:00

Sista måndagen varje månad, den 29 maj, 26 juni, 31 juli och 28 Augusti.

Trädgårdsföreningen tipsar:

Den 31 mars - 2 april är det trädgårdsmässa i Växjö tipshall i samband med bomässan.

På blomsterlandets hemsida finns bra information om hur man sköter orkidéer.

På hemsidan dammtrivsel.se finns bra information om hur man anlägger dammar.

Vi hälsar nya och gamla medlemmar välkomna!

Medlemsavgift 100 kr/hushåll inbetalas på bankgiro 5550-8873, om ni inte betalt på årsmötet.

Vänligen betala senast den 30 april.

Nyanmälan sker till www.rydaholmstradgardsforening.se

Vid ev. förfrågan kontakta:

Birgit Holmström, 070-838 43 88

Maria Sibner, 0472-209 49

Meddelande om förändringar i programmet, datum och annan information på aktiviteter sätts upp på

anslagstavlan vid Rikas Hörna, affärernas anslagstavlor, Facebook och hemsidan. Ta för vana att titta in på vår hemsida.